Sport

Den šestý: Telč - Rataje u Bechyně

Všem, kteří sledovali naší cestu po Ratajích můžeme nahlásit, cíl je splněn! Na poslední etapu z Telče domů jsme zvolili trasu přes Kamenici nad Lipou a Soběslav. V Kamenici jsme se zastavili v zámeckém parku a prohlédli si nejstarší lípu v Čechách a po krátkém obědě v Tučapech už hurá domu. Před vjezdem do našich Rataj na nás čekalo překvapení v podobě transparentu a přivítání chlebem a solí od našich nejbližších a kamarádu. Nechyběl ani slavnostní přípitek. Všem, kteří  se na tomto uvítacím aktu podíleli, moc děkujeme. Potěšili jste nás. Během poslední etapy jsme urazili 100 km a vystoupali k nejvyššímu bodu celého výletu, kterým byla Javořice ve výšce 802 metrů nad mořem. Doufáme, že i s ostatními ratajáky navážeme podobný vztah jaký udržujeme s těmi od Vlašimi a potkáme se i při jiných společenských akcích. Všem, kteří naší cestu sledovali a navštěvovali  obecní stránky děkujeme.

Náměstí v Telči

Společné foto v Telči

Nejvyšší bod šestidenní výpravy  dosažen (802 m.n.m těsně pod vrcholem Javořice)

Památná lípa v Kamenici nad Lipou, ze které byla vyšlechtěna i naše lípa zasazená hejtmanem Zahradníkem

Příjezd do našeho Jihočeského kraje

Náhodné setkání s bývalou ratajačkou Ivankou na obědě v Tučapech

Příjezd na bechyňský most

Pohoštění připravené od našich místních ratajských kamarádů po našem příjezdu domů

Cyklistická akce přes všechny Rataje

A na závěr video z posledního kilometru naší výpravy

Den pátý: Blučina u Brna - Telč

Posilněni výborným vínkem jsme vyjeli ráno vstříc předposlední etapě s cílem v Telči. V plánu bylo navštívit info centrum v jaderné elektrárně Dukovany, bohužel po příjezdu jsme zjistili, že dnešní den je zavřené. Pořídili jsme foto a pokračovali směr Jaroměřice nad Rokytnou, kde jsme měli v plánu poobědvat. Po dobytí energie nám do Telče chybělo již jen 38 kilometrů, což jsme v pohodě dojeli. Jediné co nás překvapilo, byl špatný stav silnice před Telčí. V závěrečném sjezdu jsme se báli, že si vyklepeme zuby. Ještě jsme se v příspěvcích nezmínili o posledním členovi výpravy. Fanda Burianů starší se osvědčil jako výborný předvoj. Sice se občas pohádal s paní z navigace o směru cesty, která si nechtěla nechat poradit, ale pokaždé dorazil včas na místo určení a hlavně vždy vyhledal dobrou restauraci k polednímu načerpání energie. Předposlední den jsme urazili 114 km, nastoupali 1393 metrů a nejvyšší výška byla 625 m. n. m. Zítra nás čeká poslední etapa o délce cca 95 kilometrů. Příjezd odhadujeme kolem 17 hodiny. Mějte se, my si jdeme projít město Telč, jehož historické centrum je zapsáno na seznamu světového kulturního dědictví UNESCO. Nezapomeňte se mazat opalovacím krémem, ať nevypadáte jako my.

Pomník americkému pilotovi v obci Blučina

Náš příjezd do kraje Vysočina

Elektrárna Dukovany

Průjezd obcí Vystrčenovice

Cyklistická akce přes všechny Rataje

Den čtvrtý: Rataje u Olomouce - Rataje u Kroměříže - sklípek pana Milana Hanuše v Blučině u Brna

Dnešní report vám přinášíme z vinného sklípku v Blučině z vinařství pana Hanuše. Pokud se vám toto jméno zdá povědomé, je to sklípek, který jsme jako obec několikrát navštívili. Ale zpět k dnešní etapě. Ráno jsme navštívili v kanceláři obecního úřadu starostku obce Těšetice, jejíž součástí jsou Rataje u Olomouce, paní Hanu Rozsypalovou. Poreferovali jsme o zážitcích z předešlého dne a předali jí brožurou o Ratajích. Po snídani v penzionu ve Slatinicích jsme vyrazili směr Rataje u Kroměříže. Tam nás přivítal starosta s kolegou a provedli nás místním kostelem, který je dominantou obce. Mše zde navštěvuje až 100 lidí a obec od revoluce do kostela investovala cca 20 milionů korun, což je znát na každém kroku. Dále nám ukázali místní obecní úřad a poté jsme již pokračovali dále. Během trasy jsme odbočili na Slavkov u Brna, kde se odehrála bitva tří císařů a nachází se zde Mohyla míru. Poté na nás už čekalo pouze klesání až do Blučiny. Po celé dnešní etapě nám foukal vítr do zad a například 30 km před Slavkovem jsme prolétli průměrnou rychlostí 30 km/h. Dnešní etapou jsme se začali stáčet k domovu, což už bylo potřeba, protože hlavně Fanda a Roman si potřebují opálit i druhou stranu těla. Po včerejší narážce na Olči kila, musíme upozornit i na ztrátu kil u Míly Lišků. Ten už však začíná být průhledný. Dnes jsme ujeli 117 km, nastoupali 1059 metrů a ocitli se nejvýše v nadmořské výšce 365 m. n. m. Všichni pozdravujeme do Rataj a dodržujte s námi pitný režim.

Doprovodný vůz po třech etapách (penzion Na Fígleně ve Slatinicích - start před třetí etapou)

Cyklistická akce přes všechny Rataje

Společné foto v kostele v Ratajích u Kroměříže - úplně vpravo starosta obce pan Antonín Říkovský

Pohled do interiéru nádherného ratajského kostela

kostel v Ratajích u Kroměříže

společné foto před Obecním úřadem V Ratajích u Kroměříže

Mohyla míru  u Slavkova u Brna

Cyklistická akce přes všechny Rataje Cyklistická akce přes všechny Rataje

večeře v hostinci v obci Blučina u Brna

Degustace vín ve sklípku pana Milana Hanuše v Blučině u Brna

Den třetí: Hlinsko v Čechách (místní část Rataje) - Těšetice - Rataje

Posilněni výbornou snídaní a s vidinou zatím nejdelší etapy jsme ráno vyrazili navštívit místní část města Hlinsko s názvem Rataje. Po zdokumentování návštěvy této části jsme najeli na silnici směr Polička. Z Poličky do Jevíčka, tady jsme se posilnili na další část etapy a pokračovali na Hanou. V Jevíčku se chystal start další etapy cyklistického závodu Míru mládeže. Peloton budoucích cyklistických hvězd jsme poté potkali během trasy. Na posledních třiceti kilometrech na nás čekala tři nepříjemná 12% stoupání, ale také závěrečný sjezd do Rataj. Po příjezdu na nás již čekali místní hasiči se stavěním máje. Večer jsme zakončili v ratajské hasičské klubovně sledováním hokejového zápasy Česko - Slovensko. Rádi bychom poděkovali za výborné přijetí a pohostinnost místních hasičů. Dnešní etapa měřila 111 km a nastoupali jsme 1613 metrů, nejvyšší bod trasy byl tentokrát v nadmořské výšce 713 metrů nad mořem. Musíme nahlásit také první ztráty, zatím v podobě shozených kil. Olče začínají padat kalhoty. smiley Mějte se a sledujte dále tuto cyklistickou reality schow.

Návštěva místní části Rataje v Hlinsku

Náměstí v Poličce

Příjezd do Olomouckého kraje

Závěr dnešní etapy - Rataje u Olomouce

Stavění máje v Ratajích u Olomouce

Společná fotografie se členy SDH Rataje u Olomouce

Video ze stavění máje v Ratajích u Olomouce

A nyní krátké video z Rataj v Hlinsku

Den druhý: Rataje nad Sázavou - Hlinsko v Čechách (místní část Rataje)

Omlouváme se všem, co sledují naší cestu po Ratajích za chybějící včerejší komentář k další etapě, ale zmohla nás únava po náročném dni a report proto vkládáme až dnes. Ráno jsme se rozloučili s Ratajemi nad Sázavou a vyrazili směr Hlinsko v Čechách, kde jedna z místních částí nese název Rataje. Po cestě jsme navštívili město Kutná Hora, mimochodem zde zavzpomínal Roman na studenská léta, která prožil na místní střední škole. Po obědě v Čáslavi na nás čekalo dle mapy ještě 50 km, bohužel se nám díky nedostatečnému značení povedlo si trať prodloužit o dalších 10 km. Díky tomu a protivětru, který nám znepříjemnoval většinu cesty, jsme dorazili do Hlinska se značným zpožděním, proto jsme návštěvu Rataj nechali na druhý den. Nocleh jsme strávili v penzionu Horalka pod hlineckou sjezdovkou. Páteční etapa měřila 103 km, 1658 metrů jsme nastoupali a nejvyšší bod byl ve výšce 618 metrů.

Kutná Hora

Přehrada Seč

Cyklistická akce přes všechny Rataje Cyklistická akce přes všechny Rataje

Večeře v penzionu Horalka u sjezdovky v Hlinsku

Cyklistická akce přes všechny Rataje

Den první: Rataje u Bechyně - Rataje u Vlašimi - Rataje nad Sázavou.

Máme za sebou první etapu, první defekt a chystáme se k prvnímu spánku. Po deseti kilometrech nás v Řepči potkala technická závada v podobě utržené přehazovačky na kole Oliny, hold má hodně natrénováno a velkou sílu v nohách. Naštěstí doprovodné vozidlo přivezlo náhradní díl, závadu jsme svépomocí opravili a s hodinovým spožděním jeli dál přes Mladou Vožici, kde jsme si dali oběd a pokračovali do Rataj u Vlašimi. Tam nás pani Formanová přivítala s tácem věnečků a obloženou mísou. Moc děkujeme. Po krátkém občerstvení jsme přes Kácov dojeli do dnešní cílové stanice Rataje nad Sázavou. Zde jsme navštívili pana starostu a ubytovali se v penzionu Čtrnáctka. V nohách máme podle aplikace Sports Tracker 91 kilometrů, nastoupali jsme 1 352 metrů a nejvyšší bod dnešní etapy byl v nadmořské výšce 588 mnm. Mějte se a sledujte další zprávy ze zákulisí cyklovýletu přes všechny Rataje.